Table of Contents
(auto opkoper export)Op de lange termijn zullen de hogere servicekwaliteit, de snelle reactie en de goede relatie met de verzekeringsmaatschappijen echter hun vruchten afwerpen (Auto verkopen met schade door brand). Ervan uitgaande natuurlijk dat Copart (CPRT) zijn werk daadwerkelijk kan doen, want orkanen ontzien niemand en vormen hetzelfde gevaar voor de voertuigen en activa van het bedrijf als voor de bevolking
Aangezien Copart (CPRT) sinds 2003 vrijwel uitsluitend auto's via online veilingen verkoopt, zou een langdurige serviceonderbreking het bedrijf kunnen afsnijden van zijn lucratieve inkomstenstroom, wat kan leiden tot een aanzienlijk omzetverlies (Auto verkopen met versleten banden). En op het gebied van taxatie zou AI de gamechanger kunnen zijn. Met andere woorden, de risico's zijn grofweg als volgt: 🖥️Platformuitval (bijv
AI-gebaseerde waardering) Zoals ik echter in andere analyses heb geschreven, denk ik dat de spelers die prestaties zoals kunstmatige intelligentie het meest geschikt zullen omarmen, degenen zijn die er de hele dag mee bezig zijn en voldoende kapitaal hebben om IT-ontwikkelingen te bekostigen - Camper verkopen aan handelaar. Ik denk dat Copart (CPRT) hier het ultieme voorbeeld van is
Naarmate het rijgedrag verandert en elektrische auto's populairder worden, kan ook de aard van de storingen veranderen. Zo kunnen er meer voertuigen beschadigd raken of total loss raken door softwareproblemen. Auto met lekke koppakking verkopen. Als auto's ook overstappen op maandelijkse servicebeurten, wat we in de software-industrie SaaS noemen, kan het aantal defecten toenemen, maar het zal niet mogelijk zijn om dit met fysieke reparaties te verhelpen
In principe is er ook een regelgevingsrisico, maar de kans dat vergunningen in de VS worden ingetrokken is vrijwel nihil - Bestelwagen verkopen voor export. Dit geldt echter niet voor internationale expansie, waar ook een licht valutarisico bestaat. Laten we met het eerste beginnen: Gefragmenteerde Europese markt, belemmering van regelgeving Exportverbod, sancties of douanerechten op wrakken en onderdelen logistieke verstoringen in het transport Hoewel Copart (CPRT) een kleiner deel van zijn omzet genereert uit activiteiten buiten de VS, is dit een groot, belangrijk en snelgroeiend gebied
Bijvoorbeeld Philip Morris (PM (Auto verkopen voor export naar West-Afrika)) doet dit al tientallen jaren met succes, dus ik zie dit ook niet als een onmogelijke opgave (Auto verkopen met directe betaling) (ik wil mijn auto verkopen). Na de mogelijke risico's volgt de gebruikelijke zelfchecklijst, die mijn stelling over het bedrijf bevestigt: Ik heb een zelfchecklijst gemaakt die de stelling over het bedrijf bevestigt: lage of geen schulden: /DEELS/NEE aanzienlijk economisch voordeel dat op de lange termijn beschermd kan worden: /DEELS/NEE uitstekend management: /DEELS/NEE uitstekende indicatoren, aanzienlijke waardecreatie voor de eigenaar: /DEELS/NEE Het grootste deel van het totale rendement komt voort uit de herinvestering van het gegenereerde geld, niet uit dividenden: /DEELS/NEE passende aandelenwaardering: JA//NIET Het bedrijf is duidelijk marktleider op basis van zijn omvang en marktaandeel, maar het is niet groot genoeg om geen 10-20 jaar groei voor de boeg te hebben
Er zijn onzekerheden die de marges kunnen beïnvloeden, maar vrijwel elke impact is gunstig voor Copart of wordt gecompenseerd door een andere impact, waardoor het nettoresultaat neutraal is - Auto verkopen zonder problemen. Andere risico's vallen meer in de categorie speculatie en kunnen zich pas in de verre toekomst voordoen, bijvoorbeeld over tien jaar, maar ik zou het erg op prijs stellen als ik dat al ver van tevoren zou zien voor al mijn andere investeringen
U kunt de evaluatiegegevens in de twee onderstaande rijen zien (Je auto verkopen zonder stress). De eerste rij toont de huidige waardering, de tweede rij toont de historische waardering. Hoewel ik deze statistieken niet bijzonder betrouwbaar vind (ze verbergen veel zaken), kunnen ze wel als benchmark worden gebruikt (ik wil van mijn auto af). (2025-07-12); (Gebaseerd op ) Historische mediaanwaardering (10-jarig gemiddelde): (Gebaseerd op Gurufocus) Waarom ziet u geen DCF-model in dit segment? Omdat alle invoergegevens een enorme variatie aan de uitvoerzijde opleveren en de meeste gegevens een geschatte waarde zijn
U dient een veiligheidsmarge aan te houden voor deze prijsklasse, afhankelijk van uw risicobereidheid (Zo check je of een opkoper betrouwbaar is). Verwacht dus geen exacte prijs, niemand kan dit van een aandeel zeggen - Auto opkoper Gent. Er zijn echter wel diensten die de reële waarde voorspellen, bijna elke grote website voor aandelenscreening heeft er een. Ik heb ze hieronder verzameld
Ik wil echter nog een paar dingen aan het bovenstaande toevoegen. bron: Morningstar, Copart (CPRT) waardering Ten eerste variëren de prijzen tussen 23.02 en 61 (Auto opkoper die alles regelt).53 USD, wat neerkomt op een verschil van 267%! Met andere woorden, het bereik dat de websites definiëren is ongelooflijk breed. De reden hiervoor is dat de meeste analyses alleen rekening houden met kwantitatieve factoren, bijvoorbeeld niet met de kwaliteit van het bedrijf, wat een vrij belangrijke factor is bij het kiezen van een aandeel
De bovenstaande afbeelding is daar een goede indicator van - Wanneer is een opkoper de beste keuze?. Zoals u kunt zien aan de waardering in de Morningstar-analyse, is het aandeel zelden goedkoop. Ik volg het aandeel al bijna 5 jaar en het leek altijd te duur om te kopen. Bron: Stockanalysis, de verwachte doelcijfers van analisten voor Copart, die veel mensen serieus moeten nemen Maar dit is een typisch kenmerk van zeer hoogwaardige bedrijven, zoals Mastercard (MA), Visa (V) of Microsoft (MSFT)
In dit gedeelte zal ik onderzoeken wat er in het afgelopen kwartaal is gebeurd en of er belangrijk nieuws/gebeurtenissen waren. Als het bedrijf halfjaarlijks rapporteert, hebben we deze periode onderzocht (Auto verkopen zonder wachten). De markt reageerde op de jongste kwartaalcijfers van Copart met een daling van 12%, wat eigenlijk nergens op gebaseerd is
Maar er is niets mis mee. Stagnatie in de VS, +6% op niet-Amerikaanse markten +9 (Auto opkoper België gezocht).3%, terwijl de autoverkoop -2.1% daalde (de omzetgroei kwam vooral uit de dienstensector) Vanuit het perspectief van Copart (CPRT) is het gunstig als de service-inkomsten toenemen, omdat dit zorgt voor hogere marges en lagere kapitaaluitgaven (wagenpark verkopen). twee nieuwe landaankopen in Californië en een tweede perceel van 400 hectare in Florida ter voorbereiding op het orkaanseizoen locatiekosten +12%, ongeveer $ 500 miljoen zal worden uitgegeven aan de verwerving en ontwikkeling van de locatie, waarvan $ 6 miljoen extra kosten zijn als gevolg van eerdere orkanen Ik zou eraan toe willen voegen dat er in 2024 in de VS behoorlijk wat orkanen waren vergeleken met 2023, namelijk Helene, Beryl, Francine, Milton en Debby
Aan het einde van het seizoen hadden de stormen ongeveer 300000 voertuigen verwoest. Dit is een slecht jaar, maar geen extreem jaar. Het orkaanseizoen van 2025 loopt echter nog ver voor op het bedrijf, maar met de opwarming van de aarde zal deze situatie waarschijnlijk verslechteren - Auto verkoop ervaringen Nederland. Totale verliesfrequentie: 22.8%, een stijging van 1 procentpunt ten opzichte van een jaar eerder, gedreven door stijgende reparatiekosten en onderdelenprijzen
Enerzijds zal dit het aantal nieuwe autowrakken doen toenemen, maar anderzijds kunnen hogere kosten de winstgevendheid verlagen als er meer voertuigen moeten worden vervoerd. De belangrijke vraag is waarom een auto total loss is geraakt en welke onderdelen ervan nog te redden zijn (Auto verkopen met motor die rookt). Het is interessant om te zien wat beleggers zo bang maakte en uiteindelijk tot de crash van de aandelenkoers leidde
Ter vergelijking: RBA rapporteerde een stijging van 7% over dezelfde periode en stelde dat "we in het eerste kwartaal wereldwijd marktaandeel hebben gewonnen in het bergingssegment - Auto opkoper met RDW vrijwaring." Dit wordt gecompenseerd door het feit dat de autoverkoopprijzen van Copart met 2% stegen, terwijl die van RBA met 3% daalden. Het feit dat ze meer, maar goedkopere auto's verkopen, lijkt mij dus een minder efficiënte operatie en een bedrijf met lagere marges
Navigation
Latest Posts
Auto Opkoper Voor Campers En Caravans
Compacte Kantoorunits Voor Kleine Ruimtes
Duurzame Kantoorunits Met Isolatie


